Jasmin et Cigarette Etat Libre d’Orange

Wyznania_Marleny_Dietrich_3400636To nie będzie opis zapachu …

Nie wiem, czy to sugestia opisu na stronie, czy to moja wyobraźnia, ale Jasmin et Cigarette w moim odczuciu ma w sobie jakieś napięcie. Coś się za chwilę wydarzy, już wisi w powietrzu, ja wiem, on wie lecz zanim zrobimy krok, nasze wyobrażenia muszą się ze sobą poukładać.

Siedzę u niego w zielonym fotelu z lekko wytartymi podłokietnikami. Fotel obleczony jest jakimś aksamitnym materiałem i przez lata zdążył się już ułożyć do ciała, wręcz jakby formował się dla mnie. Siedzę wygodnie oparta, zupełnie nie zdumiona tym, że to miejsce, ten czas, ten fotel, czekały właśnie na mnie i że to jest chwila, do której szłam jak dotąd nieświadomie. Teraz jednak wszystko wydaje się oczywiste. Odchylam głowę, wciąż zanurzona w korytarzu rozciągniętym miedzy naszymi spojrzeniami. Oczywiście, że palę. Papieros mówi więcej niż tysiąc słów. W mroku majaczy żarzący się punkcik. Chcę, żeby zgasł jak najszybciej a jednocześnie się tego boję, bo nie jestem pewna, co potem się stanie. Czy wybrzmi jego głos? Czy ja podniosę się z fotela? Czy starczy nam nocy?

Nie widzę go ale wiem, że na mnie patrzy, czuję niemal jak wzrokiem obrysowuje moją postać. Jutro będę wspominać te chwile, jutro będę czuła swój kontur wyrzeźbiony dotykiem jego rąk i zapach tego wieczoru, fotela, niewidzialnej lecz jakże wyraźnej drogi miedzy nami. Jutro zacznę żyć od nowa.

I nagle uzmysławiam sobie, że funkcjonuję już w innym czasie, że siedzę tu w oczekiwaniu na to, co jednocześnie już przeżywam, co już układam dłońmi wołającymi „ jeszcze”… Nie stało się choć się dzieje i ja już chowam czas do pięknie rzeźbionej szkatułki pamięci i zamykam na kluczyk. Widzę siebie jak idę po ulicy, ulepiona na nowo, w końcu wyraźna, ciągnę za sobą swoją przestrzeń. Rękę wciągam do każdego jutra, odważnie, z pewnością, a nie tylko z nadzieją. Jestem gotowa by chwytać dzień.

Oddycham spokojnie, bo nie stać mnie na przyspieszone bicie serca. Papieros się dopala. Gaszę go i wstaję …

Composition:
Jasmine absolute, tobacco notes, apricot, tonka bean, curcuma, cedarwood, amber, musk…
2 thoughts on “Jasmin et Cigarette Etat Libre d’Orange

Możliwość komentowania jest wyłączona.