Rose Anonyme

A018_L„Tyle kobiet jest, leczy ty wybrałeś mnie. Gwiazdą czuje się i lśnię.”
Jan Saudek, czeski fotograf miał w swojej piwnicy taką liszajowatą, stęchłą ścianę, na tle której robił zdjęcia kobietom. Specyficzne to były fotografie i ja bym sobie takiej nie powiesiła w domu ale artysta uważał, że właśnie do tego jego prace nadają się wybornie. Nie mniej chociaż jedno jego zdjęcia chciałabym mieć. Jest w nich coś fascynującego.
Kto widział choć kilka prac Saudka, wie jakie kobiety fotografował, zauważy też specyfikę scenerii. Może nie koniecznie widać, że to piwnica ale jest mroczno ponuro i niemal czuć wilgoć. Jego modele w niczym nie przypominają Claudii Schiffer, możemy się tez domyślać, że nie opływają w luksusy, nie kąpią się w perrier czy evian i nie pachną klasykiem. A jednak, spośród tylu kobiet Saudek upodobał sobie właśnie takie. Pozornie anonimowe. I właśnie takie obdarzał uwagą i zainteresowaniem. To na nie patrzył inaczej, to je uczynił wyjątkowymi. „Tyle kobiet jest, leczy ty wybrałeś mnie. Gwiazdą czuje się i lśnię.”
Każda z nas ma takiego swojego Saudka. Te oczy, które wynajdą nas z tłumu. Z ogromnego pola najpiękniejszych podobnych do siebie róż, wyłonią tę jedyną. Nie ważne, czy na dzień, miesiąc, lata czy życie. I nie ważne, czy zabiorą nas do eleganckiej restauracji, na ekskluzywną wycieczkę, czy na spacer czy … do piwnicy. To lśnienie, które wydaje nam się początkowo tak nieprawdopodobne, jakby nigdy nie mogło nas dotyczyć, jednak nas spotyka i nie potrzeba do tego wyjątkowych okoliczności przyrody. Wyzbywamy się nagle tych wierzchnich okryć anonimowości, popularnych zwrotów językowych, by zabrzmieć zupełnie w innym tonie, w innej dekoracji, solo. I jak się okazuje ja róża, tu gdzie jestem, taka, jaką mnie widzisz, mam tożsamość, z której nawet ja bywam zadowolona.

Być może piwnica to nie jest wymarzone miejsce dla róż, ale są takie, które się w niej wspaniale odnajdą. I pokażą na co je stać. Nawet niejeden raz.

nd.16013

Rose Anonyme – Atelier Cologne

Perfumy zawierają takie składniki, jak kalabryjska bergamotka, imbir, róża turecka, somalijski opoponaks, agar (oud), liść indonezyjskiej paczuli, papirus i benzoes. (źródło: fragrantica.pl)

2 thoughts on “Rose Anonyme

Możliwość komentowania jest wyłączona.