pióro

nie żegnaj się ze mną. wymykasz mi się z rąk, wyślizgujesz z myśli, wybiegasz jak na łąkę, po kwiaty albo nie, bardziej jak na groby i ja się boję, że nie wrócisz, choć nie mogę ci zabronić otwartych drzwi.
nie odchodź proszę, choć nigdy nie powiem tego głośno, nawet bez ruchu warg i moje włosy też nigdy nie opadną na ramiona w błaganiu. nigdy twojego ubrania nie musnę w nadziei, że mogłabym je oswoić.
tlisz mi się w środku cichutko tak, że tylko z daleka na ciebie patrzę bezradna. dobrze, że nie widzisz. stoisz plecami już z nogą w powietrzu. nic nie wiesz.
w dłoniach z zaciśniętą pustką po tobie, mam pióro.
musi wystarczyć.

Magda, dziękuję

a fragment, który mnie rusza najmocniej:
moi je t’offrirai des perles de pluie, venues de pays ou il ne pleut pas …

Ja deszczowym dniem
Ci przyniosę z ziem
gdzie nie pada deszcz
pereł deszczu sznur,
/tłum. oczywiście W Młynarski/ 

i JEF dla Weroniki

 

19 thoughts on “pióro

  1. akurat Ty nie masz czego zazdrościć, właściwie, wszystkich , których odwiedzam, szanuję i podziwiam za to, jak i o czym piszą …więc jak widzisz, działa w dwie strony:-)

  2. We mnie też, prócz zachwytu, zazdrość rośnie. Ten post dopasował się pięknie do mych dzisiejszych rozważań nt (nie)obecności. Dzięki.

  3. i dziękuję Wam za miłe słowa, choć zawsze dziwnie mi z nimi, bo pisanie jest jak oddychanie, jak kroki, nikt mi nie mówi, że ładnie chodzę:-)

  4. Ja ją kiedyś bardzo często słuchałam, szczególnie w wykonaniu Bajora, za to ekspresja Brela jest niesamowita. Ponoć "Ne Me Quitte Pas" jest piosenką, która ma najwięcej adaptacji i jakoś się temu nie dziwię:)Też dziękuję:)

  5. ja ją najpierw poznałam w wykonaniu Brela chyba, jeżeli wcześniej słyszałam Bajora, to musiałam być zbyt młoda, aby przykuła moją uwagę.a Brel ma parę perełek …

  6. a bo ja mam nadmierne skłonności do metafor i porównań:-)przekładam myśli na obrazy a obrazy na słowakażdy ma swoje ścieżki, każdy stąpa inaczej, ważne, że w swoich butach

  7. wiesz, Twoje też się wydają bardzo wygodne, wiec nie ma co:-)i tak, dość słodzenia, tylko patrzeć jak ktoś życzliwy sprowadzi mnie na ziemię:-)

Możliwość komentowania jest wyłączona.