materialistka

I przedmioty. Te wszystkie wzgardzone, obśmiane, wytknięte palcem. Bo za błyszczące, za głośno szeleszczą, bo się tłoczą, bo oddychają poświęceniem naszym, pragnieniami i myślami.

A ja lubię ich kolor i gwarne rozmowy. Lubię, jak rozpychają się w mojej głowie delikatnie i ciepło masując moją próżność, moje samopoczucie. Lubię jak śmieją się do mnie. Jak niewidzialna nić pomiędzy nami pozwala na rozgadane porozumienie, któremu nie potrzeba ani jednego słowa.

I lubię tą wymianę energii, kiedy patrzymy tylko na siebie w skupieniu. Albo kiedy się dotykamy, trzymamy za ręce, całujemy… nie czuję się nikim więcej niż jestem, ani nie jestem bardziej, tylko nadal jestem. W swoim milczącym towarzystwie, uśmiecham się do tysiąca twarzy i niczym niecierpliwe dziecko, pospiesznie ściągam kolejne warstwy papieru, by dotrzeć do środka.

Więc jestem wytknięta, bo nie tylko chleb i woda, ale też korale, na których wisi tyle ludzkiej pogardy, budują moje ciało.

8 thoughts on “materialistka

  1. jednakowoż czuć w tym lubieniu zdrowy dystans…nie utożsamiać sie i będzie dobrze. Ja tez lubię ładne rzeczy.:)

  2. daleka jeste od utozsamiania się z przedmiotami, ale niektóre z nich lubię, tak po prostu, ale to tylko przedmioty, jak suknie, słowa, myśli obrazy

  3. To nie jest materializm, przynajmniej nie ten 'w złym znaczeni słowa'. Wszyscy lubimy 'coś'. Kocham moje książki, które coraz to lżejszą ręką kupuję. I mój odtwarzacz mp3 – niby taki zwykły gadżet, ale sprawia tyle radości, pozwala obcować z muzyką. O koralach nic nie powiem, ale mam kilka marynarek – mógłbym mieć jedną czy dwie, ale dlaczego?Przedmioty uzupełniają nasze życie, to naturalne.To konsekwencja tego, że posiadamy zmysł estetyczny.Co nie znaczy, że nie mamy – 'my', tak ogólnie – tendencji do bezmyślnego nabywania nowych rzeczy. I do tego, że to nabywanie coś nam rekompensuje – coś głębszego.Trzeba zachować zdrowy dystans, rozsądnie podchodzić do tematu. Od tego mamy rozum 🙂

  4. Jak na materialistkę, to piszesz bardzo lirycznie o tych przedmiotach, a właściwie o sobie poprzez stosunek do nich :)pozdrawiam!

  5. miłe rzeczy piszesz:-)u góry jest obserwuj ( górny pasek) a po prawej na dole można zalajkowac ( jak ktos musi:-)mnie wystarczy jak czyta:-)

Możliwość komentowania jest wyłączona.