imię

In Snorri Sturlusons Edda it says that the earth was made of the body of the giant Ýmir. Some people think that the name Ýmir means "the sounding" and accordingly earthly existence began with "sound"Ile liter ma imię nigdy nie wypowiedziane. Ile ciszy jest w dźwiękach ukrytych w domyśle.
Ile podróży między znakami, ile dróg, mostów, przepaści ile.

Ile kroków od znaku do znaku, ze szczytu w dolinę na szczyt ile lat, sarkofagów ile, po których stopy bose, kamiennym prześcieradłem wydeptują ślady.

Jaka linia połączy jeden wyraz, kto za ręce litery złapie, uściśnie, pokocha jak dzieci własne i jak matka wykarmi.

Ciszę, kto połączy w szereg nut na pięciolinii. I wyśpiewa, jak kołysankę.
Samotność, kto zakreskuje flamastrem z nudów tykającego zegara, kto studnie głębokie dźwięków, zapełni bezmyślną plamą, co formę przybierze i stanie się.
Czymkolwiek. Na kształt.

Kto rozdzieli nici poplątane ogonki wyobrażeń, kto połączy kolory w podeszczową tęczę.
Kiedy dźwięk wciąż milczy, uparty, przeklęty.
Jak imię…
Nigdy nie wypowiedziane

13 thoughts on “imię

  1. Wspaniały wiersz. Jak sobie pomyślę o tych wszystkich rzeczach, które mam codziennie do zrobienia, a które tak pięknie opisałaś. Gdy o tym teraz myślę to mam wrażenie, że imię niewypowiedziane ma liter bez liku, tyle liter ile dni, ile życia.pozdrawiam serdecznie

  2. Piękne… Jak zawsze zresztą… I chciałabym Cię zapewnić, że zagłosuję na Twój blog, bo naprawdę zasługuje na wyróżnienie w tej kategorii. Pozdrawiam!

  3. tak naprawdę to wam należą się podziękowania, że zaglądacie, czytacie, poświęcacie swój czas, że Wam się chce …A miłe słowa, które zostawiacie zawsze na początku łechczą moją próżność, a potem zawsze sobie myślę że to chyba pomyłka albo litująca się uprzejmość:-)ale gdy wątpię bardziej w siebie, wracam do tych komentarzy i jest lepiejto ja DZIĘKUJĘ

  4. nie, nie kokietuje …na razie zgłasza sie swoje blogi, jak będzie mozna glosować dam znać (jak sie zorientuje bo ostatnio zaspalam)Mnie starczy Wasza deklaracja ze Wam sie podoba i zagłosowałybyście. Więcej mi nie trzeba:-)

Możliwość komentowania jest wyłączona.