list

Bo dziś jestem krucha. Delikatna. Egzaltowana. Dziś mocniej niż zwykle tęsknię do słońca, do świata, do ciebie. Do rzeczy i ludzi nieokreślonych, do niebytów w mojej głowie, do czaszki eremity, w której zmieszczą się silne dłonie. Do pana od kota, któremu końcem ogona połaskotam dłoń i ucieknę. Tęsknię do oczu, które wciąż będą na mnie patrzeć z podziwem, z zachwytem. Silna taka i krucha za razem jaki to banał ale jaki piękny. I jak ja tęsknie za takim banałem. Tęsknię za zniszczeniem, które zatrzęsie moją wieżą u podstaw. Za gabinetem luster z jednym weneckim, za którym będziesz stał. Ty, obcy, nieodgadniony, nieosiągalny. Ty, którego stworzyłam, wyrzeźbiłam, wylansowałam. Ty, którego wciąż wciskam w odlaną formę. Ty o którym myślę bez przecinków jasnym pędzącym jednolitym strumieniem który cię owinie i przyciągnie do mnie żebyś nie mógł przestać na mnie patrzeć. Ty, który jesteś jednością światem, moim światem, ty, wielka pompo moich oddechów, rozrusznik mojego serca. Ty.
Ty myślisz o mnie, ale mnie nie dostrzegasz. Wykonujesz mechaniczne ruchy, które utrzymają przy życiu moje ciało. Myślisz, że potrzebuję kroplówki a mi trzeba alarmu, burzy i sztormów i trzęsienia nieba. I nie twojej obecności, ale ciebie mi potrzeba.
Chciałabym odejść, zniknąć rano, zasiać w tobie zamęt, zmienić tor twoich myśli, pokazać ci weneckie lustro, i jak pięknie tańczę tam, ja, kiedy na mnie patrzysz, bo kiedy nie patrzysz to już nie jest taniec.
Ale dziś jestem krucha. Delikatna. Egzaltowana.
Przemyśl to sobie zanim odejdę
Kot

